13 december 2023

Maar wat doen jullie nu dan?

Een vraag die we regelmatig krijgen. Het hele jaar door werken we met ons team bestaande uit programmering, productie, marketing, vormgeving, administratie en directie aan de realisatie van het festival in augustus. We zijn nu al volop bezig met de voorbereidingen voor de 40e editie die van 1 t/m 11 augustus 2024 plaatsvindt. 


Onze programmeurs zijn veel op pad om voorstellingen te bezoeken en voeren gesprekken met nieuwe en bekende theatermakers over hun werk. Programmaproducent Dylan is druk op zoek naar nieuwe, bijzondere en verrassende plekken om dit werk te tonen en heeft afgelopen maanden al heel wat locaties bezocht. Zo was hij bij het Stadhuis en bij de opening van het Nest, een nieuwe culturele spot gerund door onder andere maker Eva van Pelt. Hij voert op dit moment gesprekken met makers die midden in hun creatieve proces zitten en denkt mee over locaties die aansluiten bij de wensen en ideeën van de theatermakers. Deze locaties bezoekt hij in sommige gevallen ook samen met de makers.

 

Maar we blijven ons ook continu verdiepen en ontwikkelen. In november was artistiek coördinator Nina in Brussel voorhet internationale project Performing Gender – Dancing in your shoes. Alle Europese partners van dit project kwamen samen om de resultaten van het onderzoek van Performing Gender te presenteren aan het Europese parlement. Programmeur Gido en publieksverbinder Coralie waren aanwezig bij de workshop Designing the Accessibility Journey. Een workshop van het What You See Festival in Utrecht over de weg naar toegankelijkheid. 

 

Onze administratie zit diep in de cijfers. Zij zijn onder andere bezig met de afronding van 2023, maar zijn ook bezig met de eerste conceptbegroting voor 2024 en de subsidie aanvragen bij de fondsen. Daarnaast voorziet Marianne ons van de lekkerste taarten en zorgt Marlies voor heerlijke soepen en salades.

 

Ook collega Willem van productie werkt aan begrotingen voor de komende editie. Samen met zijn team denkt hij na over de eerste concepten van het inrichten van het festivalhart. Daarvoor zijn ze in november een rondje gaan lopen op het terrein.

 

Het schrijven van de subsidie aanvragen is een groot onderdeel van de dagelijkse bezigheden van onze directie, Dana en Tessa. Daarnaast maken zij ook plannen voor de komende editie, denken ze mee over het programma en zijn ze betrokken bij diverse projecten. Zo was directeur Dana in november bij het Reykjavík Dance Festival in IJsland. Dit festival is onderdeel van apap – FEMINIST FUTURES, het internationale project waar Theaterfestival Boulevard ook aan deelneemt. Tijdens dit bezoek in IJsland kwamen meerdere partners van dit internationale project samen. Waarbij er werd gereflecteerd op Feminist Futures, Feminist Schools en andere activiteiten waarbij gelijkwaardigheid centraal staat. Daarbij is er ook vooruitgeblikt op gezamenlijke toekomstige plannen. 

 

Kitty, Maartje en Moniek van het marketingteam zijn bezig met de terugblik op het festival in augustus door middel van evaluaties, het verzamelen van publieksreacties en het verwerken van publieksonderzoeken. Maar zij kijken ook vooruit door het maken van marketingplannen voor o.a. de subsidie aanvragen en de 40e editie in 2024. Er worden gesprekken gevoerd over de website, afstudeerstagiairs en andere partners. Samen met de vormgevers hebben ze gewerkt aan een kerstkaart en wordt er een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Dit allemaal onder het genot van liters thee.

 

Foto: Karin Jonkers

Theaterfestival Boulevard bedankt:
  • Gemeente 's-Hertogenbosch
  • Den Bosch Partners
  • Provincie Noord-Brabant
  • Fonds Podiumkunsten
  • VSBfonds
  • Fonds21
  • Vriendenloterij Fonds
  • Creative Europe Programme (EU)
  • Gieskes-Strijbis Fonds
  • Dioraphte
  • VandenEnde Foundation
  • Fonds ZOZ
  • Jeugdfonds Sport & Cultuur
  • Jan van Hoof Galerie
  • Apap
  • Feminist Futures
  • Performing Gender