Vacatures

Op dit moment hebben wij de volgende vacatures:

 

Stichting Bosse Nova en Stichting Theaterfestival Boulevard ’s-Hertogenbosch zoeken per 1 aug 2022 een:

Controller / manager bedrijfsvoering

28u p/w 

Bosse Nova organiseert culturele projecten en festivals, verleent (financieel) administratieve diensten en ondersteunt theatermakers bij hun bedrijfsvoering en artistiek parcours. Bosse Nova is organisator van onder meer Theaterfestival Boulevard en Kunstbende Noord-Brabant. Het cultuur projectbureau is beheerder van Pand 18 ‘s-Hertogenbosch, een levendig huis voor ontmoeting, onderzoek en talentontwikkeling in de podiumkunsten met repetitieruimtes en kantoorplekken.

In verband met het vertrek van de huidige interim controller zoeken Stichting Bosse Nova en Stichting Theaterfestival Boulevard een nieuwe controller | manager bedrijfsvoering.

De controller | manager bedrijfsvoering vertaalt artistieke ontwikkelingen en ambities van beide stichtingen in een financiële meerjarige strategie, inclusief de daarbij behorende financiële kaders en operationele processen.

Wat ga je doen?

  • Je bewaakt en controleert in de voorbereiding en uitvoering van het financieel beleid en ondersteunt de directie hierin.
  • Je ondersteunt budgethouders in het opstellen van de benodigde heldere deelbegrotingen voor projecten en zorgt voor afwikkeling ervan. Je zorgt dat de financiële administratie en de administratieve procedures voldoen aan de eisen van onze verschillende lokale, landelijke en Europese- subsidieverstrekkers.
  • Je bent verantwoordelijk voor de controlling van financiële rapportages en verantwoordingen zoals overzichten van begroting, realisatie en de jaarrekening.
  • Jij levert analyses, uitsplitsingen en details aan en bent goed op de hoogte van de specifieke context van Theaterfestival Boulevard voor de juiste vertalingen.
  • Je bewaakt en signaleert de kosten en liquiditeitsontwikkeling. Je bewaakt de financiële positie en resultaten van het bedrijf.
  • Je begeleidt externe accountants en fiscale controle en onderhoudt zelfstandig de externe contacten op terrein van financiën.
  • Je zorgt voor de voorbereiding en uitvoering van specifieke controles van projecten.
  • Je zorgt voor het realiseren en actueel houden van uitrusting en inrichting van de financiële administratie. Je beheert financieel administratieve systemen, werkwijzen en procedures.
  • Je levert de externe administrateur voor personeels- en salarisadministratie de benodigde gegevens.
  • Je bewaakt de fiscale aangiften.
  • Je ziet toe op juiste en tijdige verwerking en betaling van alle inkoopfacturen en andere kosten.
  • Je zorgt voor bijtijds en juist innen ( beter; tijdige en juiste inning ) van alle inkomsten en de verwerking hiervan: recettes, subsidies, sponsoring en sales, doorberekende kosten, etc.
  • Je geeft financiële informatie en adviezen aan het team en de directie. Je bereidt gezamenlijk het financiële beleid voor en voert dit uit.
  • De complexiteit van het evenement en de sub-evenementen brengt met zich mee dat je het jaar rond scherp bent en planningen en deadlines bewaakt. Maar we verwachten ook flexibiliteit in inzet.

 

Wie zoeken we?

  • We zoeken een financieel denker met scherp oog voor details, die ook zeker een doener is.
  • Je hebt ruime en aantoonbare ervaring als verantwoordelijke voor de financiële administratie, het opstellen van (project-)begrotingen en  eindverantwoordingen.
  • Je zorgt voor een scherpe bewaking van de financiën met oog voor detail en de mensen in de organisatie.
  • Je bent gewend om te werken met targets en deadlines. Je bent stressbestendig en hebt een proactieve houding.
  • Je denkt graag mee over de optimalisatie van financiële processen en inkomstenstromen.
  • Je bent sociaal vaardig en kan goed met veel verschillende typen mensen communiceren.
  • Je hebt HBO of academisch werk- en denkniveau; een relevante opleiding is een voorwaarde.
  • Je hebt uitstekende taalvaardigheden in woord en geschrift, zowel Nederlands als Engels.
  • Je beschikt over actuele vakkennis en hebt ervaring met boekhoudprogramma’s. Wij werken met Exact online en Blue10. Ervaring is geen must.

 

Wat krijg je van ons?

Je komt te werken in een horizontaal ingericht professioneel team, in een collegiale, no-nonsense, plezierige en resultaatgerichte sfeer. Inclusief werken is een belangrijk onderdeel van Bosse Nova en Theaterfestival Boulevard. Wij houden van en gastvrije, open en collegiale sfeer en werken aan een grotere culturele diversiteit binnen onze organisatie.Wij bieden een jaarcontract of jaaropdracht in de context van ons internationaal gerenommeerde evenement, met zicht op en wens tot een langere verbintenis. Werk in een ambitieuze organisatie met medewerkers door heel Nederland en partners in binnen- en buitenland. We houden ons kantoor in ‘s-Hertogenbosch. Je werkt gemiddeld 28 uur per week voor Bosse Nova en Theaterfestival Boulevard. De belasting kan door het jaar heen verschillen. Indien gewenst, kan er een dag per week thuis worden gewerkt. Wij bieden een parttime overeenkomst of overeenkomst van opdracht aan, conform CAO Nederlandse Podia 2021. Daarnaast zijn er secundaire voorwaarden zoals reiskostenvergoeding, thuiswerkplek faciliteiten, reisbudget festivals en voor medewerkers in loondienst: laptopvergoeding, vakantiegeld, pensioen.

Aanvang van de functie is per 1 augustus 2022, of zo snel als mogelijk.

Reageren

Heb je naar aanleiding van deze vacature vragen of behoefte meer informatie dan kan je terecht bij Marcel Bontekoe marcel@festivalboulevard.nl of 073 612 4505. Als je geïnteresseerd bent in deze functie stuur dan uiterlijk 21 juni 2022 je motivatie en cv naar marianne@festivalboulevard.nl. Gesprekken vinden plaats in de week van 27 juni 2022.

 

Sinds 1985 brengt Theaterfestival Boulevard 11 dagen lang theater, dans, muziek(theater) en kunstvormen die niet in een hokje passen naar ’s-Hertogenbosch. Op het festivalhart, de podia van de stad en op bijzondere locaties in en rond de stad. Boulevard is er voor de leek en de liefhebber, voor jong en oud, voor de kunstprofessional en het gezin dat een dagje uit gaat. Jaarlijks ontvangen we 140.000 bezoekers uit alle windstreken.

Voor het team hospitality zijn we voor de periode van juli t/m augustus op zoek naar een

Stagiair(e) Hospitality

Voor bij voorkeur 2 dagen per week, en volledige beschikbaarheid tijdens het festival van 4 – 14 augustus.

Tijdens het festival krijgen we vele artiesten, medewerkers, theatermakers en andere gasten op bezoek. Team hospitality zorgt voor een warm welkom en een fijn verblijf. Dit doet zij o.a. door het verzorgen van catering, overnachting en het samenstellen van arrangementen, afgestemd op de wensen en behoeften van de gast.

Wat ga je doen?

Voorafgaand aan het festival:

  • Meewerken aan het hospitalityplan
  • Informatie opvragen bij onze gasten
  • Informatie verwerken
  • Arrangementen maken
  • Draaiboeken maken
  • Ondersteuning hospitality manager
     

Tijdens het festival:

  • Ontvangst en begeleiding van gasten
  • Naleving van de draaiboeken
  • Ondersteuning voor de gehele hospitality​​​​​​​


Wat bieden wij

Je wordt onderdeel van een klein team, dat een belangrijke rol vervult binnen de organisatie. Richting het festival, wordt het team aangevuld met verschillende freelancers en vrijwilligers. Je kunt veel leren: wij doen een beroep op je creativiteit, pro-activiteit en je organisatie- en communicatietalent en verwachten ook dat je de handen uit de mouwen steekt.

Daarnaast krijg je van ons:

  • werkplek in een bruisend pand in binnenstad van ‘s-Hertogenbosch
  • lunch
  • stagevergoeding
     

Wie zoeken we?

  • Je doet een creatieve opleiding zoals eventmanagement
  • Je hebt affiniteit met kunst en cultuur.
  • Je kunt snel en nauwkeurig zelfstandig werken.
  • Je bent initiatiefrijk, communicatief sterk en resultaatgericht.
  • Je kunt goed plannen en je werkzaamheden structureren.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift, goed Engels is een pré.​​​​​​​


Duur stage + vergoeding

De periode start vanaf juli 2022 en loopt t/m einde festivalperiode (14 augustus). Theaterfestival Boulevard biedt een inspirerende werkomgeving, binnen een klein en hecht team met de mogelijkheid om brede ervaring op te doen. Je functie is afwisselend, waardoor je van alle facetten van hospitality meekrijgt. Je krijgt goede begeleiding van je collega’s, een prima stagevergoeding (afhankelijk van aantal uren en opleiding).

Solliciteren
Stuur je motivatie en CV vóór vrijdag 24 juni 2022 naar hospitality@festivalboulevard.nl Heb je vragen over deze stage, dan kun je deze richten aan dezelfde mailbox.

Theaterfestival Boulevard wil een diverse organisatie zijn, dus het maakt ons niet uit waar jij of je ouders geboren zijn, waar je in gelooft, of je een beperking hebt en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil kunt maken voor ons festival.
 

Theaterfestival Boulevard bedankt:
  • Gemeente 's-Hertogenbosch
  • Provincie Noord-Brabant
  • Fonds Podiumkunsten
  • Brabant C
  • VSBfonds
  • Fonds21
  • BankGiro Loterij
  • Prins Bernhard Cultuurfonds
  • Creative Europe Programme (EU)
  • De Versterking
  • Verkadefabriek
  • Theater aan de Parade
  • Apap
  • Performing Gender
  • Feminist Futures