Festivalinfo
Over Boulevard
Archief

FAQ

Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen:

Kan ik alleen via internet kaarten bestellen voor Theaterfestival Boulevard?

Nee, je kunt ook telefonisch bestellen via 0900 33 72 72 3 (lokaal tarief). Vanuit België bel je naar +31 (0)73 680 98 01, kies hierbij optie kaartverkoop. Je kunt ook de kassa van Theater aan de Parade en de Verkadefabriek bezoeken. 

Hoe kan ik mijn internetbestelling betalen?

Je kunt jouw bestelling met iDeal, Mastercard of Visacard betalen. Ook kun je gebruik maken van de Podiumcadeaukaart. De betaalwijze kies je in het betaalscherm na het doen van jouw bestelling.

Krijg ik de bestelde kaarten thuisgestuurd?

De bestelde kaarten worden verzonden als e-tickets, welke je dus ontvangt in je mailbox. Mocht je de kaarten per post willen ontvangen - dit is mogelijk tot zeven dagen vóór de speeldag van de voorstelling - kun je dit aangeven in je bestelling (à €2,50 verzendkosten). 

Hoe kan ik kaartjes kopen voor een voorstelling waarbij ‘geen online verkoop’ staat?

Dit zijn de voorstellingen waar je op de locatie op de dag zelf kaartjes voor kunt kopen. Dit zijn voornamelijk de tentjesvoorstellingen op het festivalplein. 

Tot welke leeftijd geldt de kinderprijs?

Deze is geldig voor kinderen t/m 12 jaar. 

Wat zijn de openingstijden van het festivalplein?

Het festivalplein is dagelijks geopend van 12.00u tot 01.00 (m.u.v. zo 11 aug, dan sluit het festivalplein om 00.00).

Wat zijn de aanvangstijden van de tentjesvoorstellingen?

De aanvangstijden van de tentjesvoorstellingen zijn per dag en per voorstelling verschillend en worden gecommuniceerd aan de ingang van de verschillende tentjes op het festivalplein

Kan ik de e-tickets ook vanaf mijn telefoon laten controleren?

Ja dat kan.

Ik wil combi-tickets bestellen, hoe wordt de korting verrekend?

Als je de beide voorstellingen in je winkelmandje plaatst wordt de korting automatisch verrekend. 

Waarom moet ik inloggen om kaarten te kunnen kopen?

Door in te loggen herkent het systeem automatisch of je wel/geen Vriend ben van Theaterfestival Boulevard en krijg je afhankelijk daarvan wel/geen korting op kaarten.

Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten als ik inlog?

Zo kunnen we, bijvoorbeeld bij afgelaste voorstellingen jouw bereiken. Wanneer je je log-in en wachtwoord invult, verschijnen al jouw gegevens en hoef je deze niet zelf in te vullen. 

Ik weet mijn log-in en wachtwoord niet.

In de meeste gevallen is je log-in je e-mailadres. Wanneer je deze invult bij log-in en klikt op 'wachtwoord vergeten', krijg je direct per mail je wachtwoord toegezonden. Wanneer je zojuist een machtiging hebt afgegeven, heb je een e-mail ter bevestiging ontvangen met hierin je (nieuwe) log-in en wachtwoord. Gebruik altijd het laatst ontvangen log-in en wachtwoord.

Ik heb kaarten voor een voorstelling besteld, maar ben toch verhinderd.

Mocht je verhinderd zijn voor een voorstelling, dan kun je de kaarten helaas niet retourneren.

Ik ben vergeten de kinderprijs aan te klikken of ik wil een andere wijziging aan de bestelling doen. Wat moet ik doen?

Wanneer je nog in de bestelling zit, kun je de kaarten voor de voorstelling waar het om gaat annuleren en opnieuw de juiste kaarten kiezen. Is de bestelling al afgerond, dan kan dit niet meer worden veranderd in de online omgeving; ze zijn al verwerkt in ons kassasysteem. Neem in dit geval contact op met de kassa van Theater aan de Parade op 0900-3372723 (bereikbaar van dinsdag t/m zaterdag, tussen 10.00u en 17.00u).

Ik heb een vraag over reeds gekochte kaarten. Aan wie kan ik die stellen?

Hiervoor kun je contact opnemen met Theater aan de Parade via 0900 33 72 72 3 (bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag tussen 10.00u en 17.00u en op zaterdag tussen 13.00u en 17.00u). 

Hoe gebruik ik Boulevardvouchers of –kadokaarten bij een internetbestelling?

Vouchers en kadokaarten zijn alleen inwisselbaar - mits volledig ingevuld - aan de kassa in Theater aan de Parade of aan de kassa in de Verkadefabriek. Ingevulde tentjesvouchers kunnen bij de tentjes van de desbetreffende voorstelling worden ingeleverd. 

Hoe kan ik de verschillende locaties bereiken?

Wij raden bezoekers aan om met het openbaar vervoer te komen, ‘s-Hertogenbosch is prima te bereiken met bus of trein. Je loopt in ongeveer 10 minuten van het station naar het festivalplein aan de Parade. Veel locaties zijn op loopafstand van festivalplein Parade. Voor locaties die verder weg liggen rijden vanaf het festivalplein op de Parade gratis Boulevard pendelbussen. Deze vertrekken tot een half uur voor aanvang van de voorstelling. Ook kun je bij ons een fiets huren.

Hoe laat en waar vertrekt de pendelbus naar de voorstellingslocatie?

De laatste pendelbus vertrekt een half uur voor aanvang van de voorstelling vanaf de bushalte aan de zuidkant van het festivalplein de Parade (Peperstraat/Parade). 

Ik wil toch graag met de auto komen. Waar kan ik parkeren?

De dichtstbijzijnde parkeergarage voor een bezoek aan het festivalplein is Parkeergarage St. Jan of Parkeergarage St. Josephstraat. Bij de voorstellingen op locatie is vaak beperkte parkeergelegenheid dus dan is de pendelbus de beste optie. 

Zijn er toilet en/of horeca-voorzieningen aanwezig op de voorstellingslocaties?

Dit verschilt per locatie. Op deze pagina vind je de faciliteiten per locatie. 

Ik wil Theaterfestival Boulevard graag financieel ondersteunen, kan dat?

Dat kan door Vriend van Boulevard te worden. De steun van Vrienden is van groot belang. Vrienden zorgen voor draagvlak en ze dragen financieel én inhoudelijk bij aan het verwezenlijken van de festivalambities: eigenzinnige en toegankelijke projecten programmeren en ontwikkelen. 

Kan ik ergens merchandise van Theaterfestival Boulevard kopen?

Nee, maar mocht je een speciale wens hebben kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen. Mail hiervoor naar info@festivalboulevard.nl

Kan ik met een groep vrienden Boulevard bezoeken?

Zeker, graag maken we een passend arrangement voor jouw gezelschap (al mogelijk vanaf 4 personen). Neem hiervoor contact op via hospitality@festivalboulevard.nl

Kan ik met zakelijke relaties een verzorgd arrangement boeken?

Dat is mogelijk, wij helpen je graag bij het samenstellen van een avond of dag op maat met ontvangst, diner en een bezoek aan een voorstelling. Hiervoor kun je contact opnemen via hospitality@festivalboulevard.nl.

Zijn er ook gratis voorstellingen te bezoeken?

Ja, deze kun je vinden op de programma-pagina waar je gebruik kunt maken van de filter ‘gratis’. 

Hoe kan ik rolstoelplaatsen boeken?

Dit kan door een mail te sturen naar onze coördinator toegankelijkheid Rick Hooijberg via toegankelijkheid@festivalboulevard.nl. Je krijgt binnen drie werkdagen een antwoord van ons. 

Zijn alle voorstellingslocaties rolstoeltoegankelijk?

Veel van onze locaties zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Ga naar Programma op deze website en gebruik de filter ‘toegankelijkheid’ en daarbinnen de filter 'rolstoeltoegankelijk'. 

Organiseren jullie speciale voorstellingen voor mensen met een beperking?

Ja, bij een aantal voorstellingen is een gebarentolk en/of audiodescriptie aanwezig. Ga naar Programma op deze website en gebruik de filter ‘toegankelijkheid’. 
Ook organiseren wij op zaterdag 10 augustus vanaf 15.00u het Gebarencafé. Bij sommige tentjesvoorstellingen is deze dag een gebarentolk aanwezig

Moet ik me aanmelden om gebruik te kunnen maken van de audiodescriptie?

Ja, dan kunnen we een plek voor u reserveren. Aanmelden kan via onze coördinator toegankelijkheid Rick Hooijberg via toegankelijkheid@festivalboulevard.nl 

Mag mijn geleidehond mee naar alle voorstellingen?

Ja, bij de meeste voorstellingen is dit mogelijk. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan staat dit expliciet vermeld bij de voorstellingspagina.

Ik heb een beperking en wil graag bespreken wat mogelijk is. Wat kan ik doen?

Hiervoor kun je contact opnemen met onze coördinator toegankelijkheid Rick Hooijberg via toegankelijkheid@festivalboulevard.nl 

Wordt de leeftijdsgrens bij familievoorstellingen nageleefd?

Wij verzoeken u vriendelijk om rekening te houden met de door onze programmeurs zorgvuldig bepaalde leeftijdsgrens, omdat dit anders overlast kan veroorzaken. 

Mag ik na aanvang van de voorstelling nog de zaal in?

Nee dit is niet mogelijk, omdat dit de voorstelling verstoort. 

Ik ben te laat, kan ik mijn ticket retourneren?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. 

Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de voorstelling en/of deze voldeed niet aan mijn verwachtingen. Krijg ik mijn geld terug?

Mocht u niet tevreden zijn kunt u een klachtenformulier invullen bij Tickets & Info op het festivalplein of stuur een mail naar info@festivalboulevard.nl. Wij nemen dan uw klacht in behandeling en bepalen een passende oplossing. 

Theaterfestival Boulevard bedankt: