Programma Afzender 2020
Over Boulevard
Archief

Wat zij zeggen

Gedurende het festival verschijnen er her en der artikelen over onze voorstellingen

De afgelopen dagen schreven Trouw, Brabants Dagblad, Theaterkrant en Cultureel Persbureau over een aantal voorstellingen op Boulevard. Lees wat zij zeiden...

04 augustus 2019

NRC geeft 4 sterren aan Boulevard dat ze loven om haar 'artistieke rijkdom' en meest interessantste Vlaamse programmering van alle zomerfestivals. Hoera! 

In Trouw een interview met Geert Jan Jansen. Als meestervervalser schokte hij de kunstwereld. Nu onthult hij in een theatervoorstelling zijn tactieken. Hoe maak je een nieuwe Rembrandt authentiek oud? ‘Een beetje schoenpoets door de vernis.’

Jansen is de hoofdpersoon in de voorstelling True Copy van het Vlaamse theatergezelschap Berlin, voor het eerst te zien in Nederland te zien op Boulevard. De voorstelling draait om corruptie in de kunst, waarheid en leugen en de waarde van authenticiteit.

Lees hier het artikel.

Theaterkrant recenseert regelmatig voorstellingen, zoals Augusto van performancekunstenaar Alessandro Sciarroni waarin negen dansers lachen als reactie op alles. “Augusto is een fascinerende voorstelling, maar ook wel èrg vreemd.” Lees hier verder.

Bekijk het hele dossier van Theaterkrant voor alle artikelen over Boulevard 2019.

Ook Brabants Dagblad schrijft. Over de tentjesvoorstelling Gönülden gelen van Rutkay Özpinar bijvoorbeeld: “‘Gönülden gelen’ betekent ‘Wat uit de ziel komt’. Wat ook gebeurt: het raakt de ziel.” En over PARTY DIALOGUES van Theater Artemis, waarin tien jongeren je de kans geven om voor één keer mee te gaan naar hun party, op een bijzondere locatie: “De eerste minuten is het even wennen bij Party Dialoques, dan overwint het gevoel dat je in een prikkelende ambiance en uitdagende, grappige performance terecht bent gekomen.” Lees het artikel.

Ook wijdt de krant een stuk aan de openingsvoorstelling. "De Living ademt de tijdsgeest met zijn sluimerende angst en onbehagen perfect. En dat Mondtag niet zomaar een regisseur is,  maar eentje met heel veel flair en brutaliteit, laat hij ook zien. Net als je na ruim een uur denkt dat je het misschien wel hebt gezien, haalt hij als een duivels­kunstenaar nog een paar slimmig­heidjes uit zijn gereedschapskist." 

“Witte wijn en zwarte pijn op fijn divers Theaterfestival Boulevard”, kopt Cultureel Persbureau boven het persoonlijke verslag van Wijbrand Schaap. Lees het hele stuk hier. En dit stuk verscheen over #minaret: “Indrukwekkend Minaret laat op Theaterfestival Boulevard voelen dat kunst rampen overleeft.”

Omroep Brabant volgt Natasja en Jan. Ze noemen een indrukwekkend rijtje musicals op die ze hebben bezocht. Maar een moderne dansvoorstelling hadden ze nog nooit gezien. Natasja en Jan uit Helmond zijn twee van de Brabanders die meegingen naar een verrassingsvoorstelling op Boulevard. Zaterdagavond zaten ze bij Animal Triste. "De tijd vloog om," zeiden ze toen ze na ruim een uur weer op straat stonden. Het hele artikel vind je hier.

Wat zij zeggen
Theaterfestival Boulevard bedankt: